FAN-ul – instrumentul transparenţei în intermedierea în asigurări

Domeniul asigurărilor din România, se regăsește într-o etapă a evoluției metodologice. Etapizarea procesului de dezvoltare al acestuia creează oportunități multiple pentru societățile și companiile de asigurări care doresc să țină pasul cu noile tendințe din piața business autohtonă. Unele dintre acestea sunt impuse de către legislația adoptată de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), cum este, spre exemplu, norma referitoare la obligativitatea analizei financiare a clientului înaintea propunerii unei soluții de protecție. În acest sens, compania de intermediere în asigurări, Kunden Broker de Asigurare SRL a introdus o nouă metodologie în analiza financiară a clientului care să corespundă cerințelor UNSAR și Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Aceasta are la bază, Formularul de analiză a necesităților clienților (FAN), cu ajutorul căruia procesul de colectare și evaluare a informațiilor primite de la client devine mai transparent și mai eficient.

Potrivit noilor cerințe legislative ale Ordinului 23/2009 (completat de Ordinul nr. 11/2010) în analiza necesităţilor financiare ale clientului se au în vedere următoarele: completarea unui formular de analiză a nevoilor clienților, prezentarea, în detaliu, a prospectului fondului în care vor fi investiți banii și, identificarea priorităţilor financiare ale clientului, decalajul dintre necesarul de protecţie şi protecţia  asigurată până la momentul respectiv, nu în ultimul rând, realizarea unor proiecții privind evoluția sumelor posibil de acumulat pe parcursul derulării contractului. Astfel, agentul sau brokerul de asigurări va fi obligat să completeze, pe baza datelor primite de la client, formularul FAN. Acesta va fi realizat în cadrul primelor întalniri pe care clientul le are cu intermediarul în asigurări. Pe baza analizei, clientul va primi o recomandare scrisă din care să rezulte concordanța dintre rezultatul analizei și soluția propusă.

Formularul de analiză a necesităților clienților, adoptat de compania Kunden Broker de Asigurare, potrivit strategie de dezvoltare pentru 2011, conține:

  • datele personale ale clienţilor şi datele despre situaţia familială, relevante pentru identificarea nevoilor financiare şi de protecţie (nume, prenume, adresă de corespondenţă, adresă de e-mail, număr de telefon, profesie, stare civilă, date despre soţ/soţie şi copii);
  • date despre situaţia financiară prezentă a clienţilor (venituri, cheltuieli, venit disponibil);
  • obiectivele financiare pe termen lung ale clienţilor şi prioritizarea lor, etc.

În plus față de caracterul său obligatoriu, analiza financiară a clientului reprezintă modul profesionist şi calificat prin care consultantul financiar are posibilitatea de a oferi soluțiile de protecție cele mai optime pentru clientul său. Prin implementarea FAN-ului clienților Kunden Broker, va crește gradul de transparentizare a serviciilor și a programelor companiei. Alături de eficientizarea procesului de colectare și de analiză a datelor FAN-ul implică și :

  • motivarea potenţialului client în luarea unei decizii pe baza datelor concrete privind nevoile lui financiare şi de protecţie;
  • determinarea resurselor financiare ale potenţialului client, a cerinţelor şi necesităţilor acestuia;
  • formularul ordonează şi organizează activitatea, subliniind priorităţile;
  • crează imaginea de profesionalism şi un impact psihologic în momentul identificării nevoilor clientului.

De asemenea, FAN-ul reprezintă pentru consultanții financiari ai companiei Kunden Broker de Asigurare, un instrument care facilitează procesul de satisfacție a potențialului client. Introducerea utilizării sale prin normele legislative adoptate de CSA a coincis cu strategia companiei de intermediere. Planul strategic al companiei Kunden Broker de Asigurare pune în centrul atenției, clientul și fidelizarea acestuia prin serviciile și programele de calitate, promovate cu profesionalism de către consultanți săi financiari.

Așadar, pentru a avea succes pe piaţă, societățile de asigurare și companiile de intermediere în asigurări trebuie să-şi concentreze în permanenţă eforturile spre înţelegerea şi satisfacerea necesităţilor şi aşteptărilor tuturor clienţilor, atât cei actuali cât şi cei potenţiali. Totodată, aceste entități din mediul asigurărilor trebuie să identifice metodele şi instrumentele cele mai adecvate pentru evaluarea gradului de satisfacţie a clienţilor şi asigurarea loialităţii acestora, precum şi pentru îmbunătăţirea sistemului relaţional extern şi crearea unor relaţii bazate pe siguranță și încredere cu clienţii fideli. Kunden Broker de Asigurare consideră că implementarea formularului de analiză a necesităților va crește gradul de transparență în serviciile de asigurare ale companiei și încrederea clienților în soluțiile optime prezentate de consultanții săi financiari.

Acest articol a fost publicat în General. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s